Kritik

fick lite kritik för det senaste inlägget om tjänstemän av en Ung/gamal ingen aning kille som säger såhär: 

Dra inte alla över samma kant. I en medborgares ögon kan det ibland uppfattas som "polisbrutalitet", så är det dock inte. Tänk dig själv i skorna på en polis. Du ska arrestera någon som beter sig aggressivt, utan någon som helst aning om hur personen är mentalt, om han kanske till och med skulle mörda utan att tveka. Så för att försäkra sig själva och civila runt omkring så kanske de får ta i lite mer enbart för att vara på den säkra sidan.

Nu hade ju personen olyckligtvis oturen att dö, men det är ETT fall av.. hur många kända?

Dessutom vet inte vi så mycket om händelsen, den unge killen kanske gjorde kraftigt motstånd. Det är inget som vi vet om.

Du ska inte dra alla över en kant, det kan få dig att framstå som en idiot.

Och ja det lät kanske som att jag drog alla över en gräns och det va väl inte riktigt det jag ville få fram, men detta va bara ett av många fall och självklart så är inte alla så eller gör så. Och ja visst han gjorde säkert motstånd i detta fallet, Men det finns många andra fall där folk inte gjort något men ändå fått stryk eller åkt på något oskyldigt eller tex bara bli oskyldigt dömd. Det finns säkert jätte många bra poliser som är trevliga och hjälpsamma, Dock har jag ej stött på någon. 

Tycker det är bra med kritik, Så  säg vad ni tycker. Ni behöver säkert som jag, säga vad ni tycker och tänker.


One love.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0