Tjata

Knas va jag igår. det har sin andledning och bara väntar på att få veta. efter allt som hänt och att jag är som jag är vill mamma att jag ska börja ta det lungt. Men det heter ju inte tjänster och gen tjänster för inget. Om hon vill att jag ska ta det lungt och vara hemma mer på helgerna då vill jag ha en hund som kan hålla mig hemma och oxå syselsatt... Så nu vill jag att alla nu underbara läsare skulle kunna göra mig en tjänst. Att hjälpa mig välja hund genom att kolla och jag skriver lite som temprament och shit.. Så uppskatter en kommentar det tar inte långa minuten. Skulle bli väldigt glad :D

Hund 1
Endora
rottweiler/bullmastiffblandning
17 veckor. 
Snäll och tillgiven behöver uppfostras.
 

Hund 2.
Dobermann/schäfer blanding 1år.
Livlig, nyfiken, ung och ouppfostrad



Hund 3
Valpar leveransklara
Amerikansk bulldog / Dogo argentino



Pappa amerikansk bulldog


mamma dogo argentino


Hund 4
Sture
Amerikansk bulldog 1år.
( Underbett ) Tvär gulligt.
Energi paket. Inte visat tendenser till andra hundar
varken tik eller hane.




Kommentarer
Postat av: Mike mayn

Jag har haft Rottwiler och dom är helt jävla sjukt underbara :D lätt en sån asså!

2011-04-04 @ 11:08:10
Postat av: Annika Wilsson

LÄTT!!!!

Ingen av dessa hundar är en Frida hund...

VARFÖR- Därför dessa hundar är hundar som kräver en aktiv, arbetsvillig ägare som är det hela tiden och inte som Frida, bara när Frida är det....Frida ska ha en hund som är arbetsvillig, aktiv, lättlärd, rolig, full i bus, soffliggare, sängvärmare,va för sig själv, roa sig själv när inte Frida vill eller orkar eller har lust, tröstare och lekkamrat.....en vän för livet.....Kram på dig Frida......tänk över detta igen och tänk om.....

2011-04-04 @ 11:18:03
Postat av: Martina Bäckman

Hejsan tjockis!

jag skulle inte välja nån av de raserna till dig, som Annika skriver ska du välja en helt annan ras. Gå inte så utseendet, välj en hund med de ursprunget och den aktivering som passar dig. Du är ute mycket och är i skolan hela dagarna, därför kan du inte skaffa dig en valp. Skaffa dig en 1 åring som inte är helt ouppfostrad. Jag skulle självklart rekomendera en Shelie (en sån jag har), jag kan tipsa dig om några bra uppfödare som inte bara säljer valpar. Shelie är skit bra för de är lättlärda, otroligt söta, går att använda till allt men behöver inte överdrivet mycket motion. Puss på dig, vi syns om 4 veckor <3

2011-04-04 @ 12:19:58
Postat av: Linnéa Kirpensteijn

håller faktiskt med Annika. Bättre att skaffa en hund som inte behöver så himla mycket uppmärksamhet.

Det är ju hundar som har ett visst rykte om sig och kan bli aggressiva om de inte får den uppmärksamheten de behöver :)

bättre att köpa en mer familjevänlig hund då :D

2011-04-04 @ 12:53:36
URL: http://kirpan.blogg.se/
Postat av: henke

lätt rottweilern, annars kolla på en pitbull amstaff? dom är grymma!

2011-04-04 @ 18:15:21
Postat av: Angelica

den första isf , dom andra kan bli aggresiva hur lätt som helst.. dobberman funkar oftast inte ihop me andra hundar.. så värkligen inte den å dogo argentino va en sån hagelin hade å den va as aggresiv.. å den sista visst skit gullig men fan heller den kommer värkligen inte funka ihop me andra hundar... frida ska du ha hund , ska du ha en hund som funkar me alla hundar & människor.. en hund du kan lita på.. å ingen av dessa raser e en sådan hund.. Visst as gulliga alla men asso ska den va gullig å du har problem när du e ute å går å att du inte kan göra ngt för ingen vill passa den å du kan inte hälsa på folk me hundar ? Eller ha en hund du kan lita på som alla andra oxå kan lita på ? Ja hade tagit en liten hund som e lätt elr en rottweiler / shäfer :)

2011-04-04 @ 22:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0