Välj ett liv att leva eller ett liv där själen är död.

Nu är det torsdag och det är bara idag kvar med ledighet sen börjar allvaret. Börjar jobba imorgon men det är ändå skönt ju för jag börjar inte fören 5 så jobbar kväll. Och jobbar även kväll på lördag. Söndag blir det jobbigt för då jobbar jag förmiddag. Men ändå gott att komma igång och få en rutin på mitt liv igen för det känns lite som att det runnit ut i sanden. eller nej. det lät deprimerande men det va inte meningen. Men det känns så slappt lättare sagt. Jag har ingen struktur. allt går så lungt och sakta och det känns som att jag gör inget annat än att äter. haha

Jag körde mamma in till stan idag så vi fick lämnat hunden. faktiskt skönt att bli av med han, det är ingen stor hund men jävlar va han lucktar hårar och kräver pass. Uff. Men ilf så satte vi oss och fika på vinerkonditorie. Så satt vi där pratade och ah hade allmänt trevligt. Men min blick fassnade på en kille. En kille visst han såg pundig ut. Men han va ändå rätt charmig, Lite lik petter. Men när han öppnade käften och log, Där inne kanske det fanns 3 tänder om ens det. 

Vi gick förbi han sen när vi skulle gå till bilen och han frågade varenda människa om några kronor. Även mig jag kollade på han men fick inte fram ett ord. Jag tyckte så synd om han. Jag sa det till mamma att jag tyckte synd om han. Hon lite snäste åt mig att det är inget att bry sig om, hon frågade varför. Jag svarade som jag tyckte att jag tycker synd om han som inte har ett liv. Han lever för drogerna, och jag menar vad är det för liv ? 

Och jag anser att det är säkert många som man ser ute som är pundiga som en gång hade en familj som brydde sig och kunde fått ett ordentligt liv. Men det är nog även många som inte kunnat få ett liv. Växte upp med pundare till föräldrar och uppfostrats till att sno och ljuga. Uppvuxen utan hopp och förväntningar på livet. Då är det faktiskt inte så konstigt att det blir så. Det är nog många som inte ser det. att för vissa är det svårare. Folk säger alla har samma förutsättningar från början. men nej. det är ju så fel. Alla har inte det. 

Men faktiskt tror att det är bra att man ser sånna ute på stan och så. För ungdommar som vuxna. Det får en att tänka och se att livet är inte alltid en dans på rosor. Inte för någon. 

Jag önskar verkligen att jag kunde hjälpa människor. få folk att förstå och sluta med tex droger. Eller bara finnas där för dom som vill ha en arm att vila på. Men tyvärr hjälper dom som kan.

En tanke slog mig oxå att det hade lika gärna kunnat vara jag som gick och tiggde om några kronor. Kunde lika gärna vart jag utan tänder och smutsiga söndriga kläder. Det kunde var jag med det ihop rullade kvittot i fickan spegelen i andra och pipan i innerfickan. Är faktiskt både ledsen och glad att det finns skräckexempel.
                                
                                

Take care!
                           

Kommentarer
Postat av: Sofi

Håller med dig kussen! Det är jättejobbigt att se nedgångna människor men det är också bra. Man får perspektiv på sitt eget liv och inser hur bra man egentligen har det! Du skriver så bra och är både djup och klok! Kram på dig!

2011-08-12 @ 10:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0