Olika funderingar.

Jag har så många frågor som jag aldrig kommer få svar på. Många frågor som jag skulle kunna få svar på igentligen men inte vågar / orkar lägga ner någon enrgi på att få svar på. men där får jag lite skylla mig själv. Men jag tänker som så, Får jag ett svar jag inte vill ha är det bättre att inte fått något alls. Har jag fel ? :S

Sitter och lyssnar på kapten röds nya skiva. Den är så jäkla grym verkligen. Men så kommer låten saknade vänner och som över allt annars man ser eller hör så är det droger inblandat. Låten får mig så att tänka på min Kusin, även många vänner som drogerna tagit med storm, Vissa går fortfarande i sitt eget lilla land även om drogerna inte finns bland personen jusst nu. för vissa är droger en vardag och för andra har dom fått behandling.

Jag kom på efter inlägget igår att ni kanske tror att jag är emot droger och drogmissbrukare, eller bara drogbrukare för dom som tycker det låter fult med missbruk. Och det kan jag säga att jag är absolut inte emot folk som använder droger, och jag kan faktigskt inte säga att jag är emot droger heller. Det ända jag är emot innom den världen är att det oftast går så jävla snett på ett eller annat sätt och att det går så jävla fort, att man inte märker något innan det är försent om ens då.

Jag kan ju tänka ibland och undra om det är jag som är galen eller om det är världen som är sjuk ? Men Helt seriöst så tror jag det är en blandning.. Jag är nog rätt galen när det kommer till vissa saker. Men världen är fan sjuk. helt flippad värld bor vi på.

Igår åkte vi upp och då menar jag upp och över stockar och stenar, anyway, så kom vi tillslut upp till en stor sten. Det sägs att denna enorma sten för flera hundra årsen flyttades ner till centrum utav många man som bärde denna sten, det tog flera dagar för dom att flytta stenen. Och på natten till dagen efter så hade stenen försvunnit ifrån centrum. Då hade den flyttat sig tillbaka till stället där den stod innan.  Vad tror ni ? tror ni på övernaturlig ? Spöken, änglar, kanske troll ? haha kan ju säga som så här. Är starkt troende när det gäller spöken!.

Det finns något som varje ungdom tänker på, och så ofta jag hör ordet ryckten, skit snack, och att folk tycker att det är jobbigt. Helt ärligt så förstår jag inte varför folk som får ryckten runt sig bryr sig om dom ? bry dig inte om någon pratar om dig. jag sträcker på mig och tänker att det är mig det pratas om. Varför ? det finns många andledningar, Avundsjuk, Vill va en del utav mitt liv och därför pratar folk lite om mig, Den personen måste styrka sig själv genom att prata lite skit, Jo men du, gör det. Men du stärker bara mig något enormt.. För faktigskt jag älskar när det pratas om mig, Jag älskar att synas, Men jag HATAR att höras, Och där med Folk som HÖRS.! Finns inget värre.

Take care bitch!


Kommentarer
Postat av: rosa lövling

Hej, vill bara säga att droger kan man inte bruka. Man kan få medicin som är narkotika klassade. Det finns idioter som säljer sina mediciner. Drogen tar ALLTID över, och då är inget annant/ annan viktig. Drogen förändrar människor och tar livet av dem.

Tänk på vad som hände med min Daniel!

Kram från moster

2011-08-12 @ 20:12:47
Postat av: Sofi

Jag tror jag är emot både droger och mediciner som är narkotika klassade... Just eftersom det så ofta hamnar i fel händer. Jag menar folk som säljer sina mediciner som droger. Nej, skicka ut de som mår dåligt i skogen och lev friluftsliv istället. Det är säkert både effektivare och mer ekonomiskt för samhället. Tokiga värld.. ja jag håller med. Hur kan man skicka hem en som mår dåligt, till en tom lägenhet, med en massa "mediciner". Och på allvar tro att dessa deppade personer kan och vill ansvara för att ta rätt dos?!? helt sjukt! De som är drogade vet inte alltid vad dem gör.. ibland tänker jag att det kanske var så med Daniel. Då blandade han olika droger och hade ingen koll på hur mycket eller vad han tagit. Men det får vi aldrig reda på.. Jag respekterar det du tycker Frida, men droger förändrar och förstör många människor, drömmar och familjer. Kussen min.. hoppas att du aldrig provar och om du har provat så hoppas jag att du aldrig gör om det! "Små-droger" som hasch är rena rama inkörs portar till de kemiska drogerna och folk som hävdar att vissa droger är ofarliga är antingen oerfarna/okunniga eller höga. Så tycker iaf jag. Kramar!

2011-08-16 @ 20:41:33
Postat av: Sofi igen...

måste tillägga att jag INTE är emot PERSONER som använder droger... jag tycker bara synd om dem och om deras familjer och vänner. Bakom varje knarkare finns en människa, precis som du och jag. Det kanske va lite så du menade Frida inte vet jag? :)

2011-08-16 @ 20:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0