orättvisa,

En vis kvinna sa till mig en gång. att vi vita människor solar för att bli bruna. Mörka människor har blivit hatade i så många år och vissa hatar dom fortfarande. Men teknisktsätt så när vi vita är bruna, Borde dom människor hata oss med. Men gör dom det bara för sekunden man är brun eller hela tiden ? Jag förstår inte detta med rashatare.. Det är väl kanske en utav andledningarna till varför jag hatar mänskligheten. Ett djur skiter fullständigt i vad det har för färg eller storlek ? Det handlar faktigst inte om det.

Och homosexuella människor. Är det något fel på dom ? Självklart är det inte något fel på dom ? Att man ser en helt annan sak att man avgudar sitt eget köns kropp och själ så som man avgudar sin egen är väl inget fel ? Visst att värden värkar vara skapad för att förökas och fortsätta leva, att förökasig med en kille och en tjej, men vem har sagt att det är fel att göra saker tvärt om.

Att folk på detta typiska sätt dömmer så fort det är fel. Att känna efter lära känna och se insidan är något varje människa borde ta vara på och lära sig på. Inte hela tiden tänka på sig själv, och se saker för det man ser och känner. inte för det man hör och tror.

Jag hade eller jag har, en mor som säger till mig. En tanke väcker en kännsla. och den tanker väcker ditt mående. Och om du hela tiden tänker hat, så hatar du! Tänker du tråkigt ledsamt och hatiskt. så blir du snart depprimerad och tråkigt. Tänk positivt.

Vi kan alla lära oss förstå bättre, lära oss att tänka, att det är ingen ide att hata för det man hör. Lär känna och se det först. Prata sen. Och ska man prata, säg det då till personen eller iallafall stå för det och känn att du hade kunnat säga det till personen.


Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0