Barn till ungdom

Det är många som tänker att det va bättre när man va liten, inga besymmer, inga kärlesproblem. Det mesta va lättare. Inte bekymmer om pengar, inte bekymmer om skola det finns så mycket. Jag kan inte säga att min barndom va lätt för det va den långt ifrån, Men som det är nu va det mycket lättare. Min barndom va att kämpa för att ha kvar mina vänner för att jag inte kunde hålla dom kvar för att jag va en rätt elak liten tös, ville alltid stå i centrum och fick därför mycket ovänner. Man tänkte alltid det blir mycket lättare när man bler äldre. man kan göra som man vill och inte bry sig. Men det är verkligen tvärt om. Man måste tänkt på det mesta. skolan gick åt helvette för mig och det kan man kanske förstå nu, fick inte den hjälpen jag ville ha och bråkade alltid med lärare, '' dom hatade mig '' Hörde hur dom pratade skit om mig och det gjorde inte saken bättre. Har nu när jag kom upp till gymnasiet fått svar varför allt va mycket svårare, Jag har dyselxi, och där kom en del svar på frårgorna, det är något som många skämms över att dom har, det gör jag med lite men kan inte göra något åt det för det är så det är.

I och med att det va så svårt när jag va liten har det fått mig att hänga med dom jag då tyckte va coola. Med andra ord hamnade jag lite i fel umgänge och det blev som det blev. Jag har tur att jag har en mamma som köpte en häst till mig, hade jag inte haft det hade det vart jobbigt. Tro inte nu att jag hatar mitt liv för det gör jag inte. jag börjar trivas och vet att saker händer men allt förändras med. Kan bara bli bättre. Fuck it men det jag ville komma till. varför vill man bli yngre och tänker tillbaks på barndommen.? Varför inte tänka fram och längta till man bli gammal och allt detta har löst sig. allt är frid och fröjd och man ska vara glad för det man åsta kommit i livet och hoppas på att i nästa liv blir det lättare i barndommen och ungdommen. Att själen nästa gång löser det bättre. eller ilf lite tänker på det som hänt och håller kvar och försöker göra saker annorlunda.



Love!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0