fuckers. ;)

Sorry alla läsare där ute för att jag inte vart så aktiv det senaste. satt och pratade med en brud om det idag och ah. Jag har tänkt att det ska bli av med bara inte blivit så. jag har trott eller tja, det har kännts som att jag haft fullt upp och jätte mycket att göra. men faktigst så har jag inte gjort mer än att vart i skolan och ridit min egen lilla pärla.

Men jag har faktigst funderat en hel del, '' inte ovanligt '' Men just på detta med mänskligheten, hur vi mäniskor beter oss,

Enligt mig är mäniskan ett ganska dominant ''djur'' för vi är faktigst ett djur, eller ett släckte till ett djur. aja whatever, så har jag tänkt på hur vi beter oss om vi jämför med andra djur. Dom har ju en ledare '' om dom är flock djur,'' vilket vi mäniskor faktigst är. Vilket innebär att det finns folk som är utav ledar typen och dom som är lägre i rang, och med det menar jag att om man kollar på folk som faktigst är utav ledar typen, Dom kan tekniskt sätt nästan göra vad som hellst för att bli denna ledare och det kan handla om typ 2 personer den ska bestämma över.
Och det är ju där lite utav det elaka kommer fram tror jag. Att det är därför man ''moppsar '' upp sig, kan slänga ur sig dom tykena sakerna för att den personen ska tryckas ner och bli liten så den andra kan ta över. Jag är nog lite utav den typen som vill lite mycket och tyvär kan bli lite elak och det är faktigst inte alltid helt meningen och jag ber om ursäkt om jag tryckt ner någon för det är faktigs väldigt hemskt.
Men bara kännslan när man är så trött och iriterad på en människa som är högt och lågt och över allt. Jag skulle kunna kväva sånna personer, och jag vet att det är många många fler där ute som känner som jag, inte sant ?

Men igentligen, En sån mäniska som är över allt, syns och hörs, det är en mäniska som kräver uppmärksamhet. och där gör vi ofta fel vi som inte riktigt hunnit mogna.! Det finns 3 punkter.
1. Vi ger dom uppmärksamhet, skrattar med för att få det överstökat.
2. Vi flippar över gapar och skriker, kaxar säger duma saker.
3. nongalera personen.

Jag menar personen som kräver uppmärksamhet, vat tror ni den blir värst knäckt på. Jo självklart om du nongalerar personen. bara totalt se rakt igenom.

Sen är det ju även detta med dubbelmoralen. Hänger det med ihop med ledarskap ? Igentligen vad får mig att tro det ? allt är bara ren gissning och vad jag tror. Men mina tankar är ju att dubbelmoralen kommer när man känner sig lite bättre, lite högre uppsatt och mer värld. Jag har med dubbelmoral. Men jag tänker lixom inte åh jag är bättre än andra. för det finns ingen som är bättre. Men på något sätt underlätta och ändå tycka att man själv får men ingen annan. Varför ? Vi kan ta ett ex på dubbelmoral är ju då i skolan. :
Ingen hund får vistas nere på stärken ''stallet'' inte ens med koppel.
Men lärarens hund får vistas där ? LÖS desutom och dubbelt upp det är en valp som inte ens lyssnar på komando ? Hur tänker man då ? Varför gör man så ? exakt lika med tiderna. '' Ni får absolut inte komma en enda sekund försent '' Nehe. Men vad händer då ? jo vi får stå och vänta på lärarna i 5 - 10 min ?

Hmm är det rätt ? Nej jag tycker faktigst inte det. Vad får dom att tro att deras tid är viktigare än våran ?

Jag tycker värkligen att mäniskans mekanism är riktigt knepig och jag förstår inte riktigt vad det är som gör att det är så. vi vet ändå att det är så men vi kan inte göra något åt det ? eller kan. vi vill nog inte för det är ingen som tar tag i det.

Jag kan säga som så här. att jag anstränger mig riktigt mycket för att vara glad och positiv. det är inte så lätt att gå från en arg obstenat fjortis till att hela tiden vara glad och utåt. haha Jag blev till och med upptagen till rektorn för att jag en dag varit lite mer nere än vanligt. vart trött och lite snäsig, Då får jag ett möte med rektorn, FÖR ATT JAG INTE HAFT ETT LEENDE PÅ LÄPPARNA EXAKT HELA TIDEN ? Är det de allt hänger på nu eller ? hahaha jag höll på att dö när jag gick där ifrån kan jag ju säga.

peace and love.

Frida axelsson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0