Om start

och nya tankar, Bara helt plötsligt. Kom att tänka på mig själv, under mitt liv. Hur man från liten ville väga så mycket som möjligt för att man ville va stor, det va en tävling. Vem vägde mest ?  medans man nu i äldre år börjar tänka om och vill inte väga mer än 50 kg och det är till och med mycket i mina tankar. Nu är tävlingen vem väger minst ? Hur man faktigst kan mobba folk för hur dom ser ut och inte ser ut. Hur tjejer över lag är mycket utpekande. '' Hon har för små bröst '' '' Hon har för stora lår '' Inte konstigt att folk gör plastikoperationer, Inte menat att jag är emot det för jag skulle själv kunna tänka mig en bröstförstorning!. Det är ofta jag hör, Du har små bröst, '' Myggbett'' Villka bröst?, Sånna spydiga komentarer enligt mig? Men varför?. Hade jag haft stora bröst hade folk sagt att dom va för stora för min kropp. Men tanken slog mig, Varför vill man göra plastikoperationer, Större bröst större/mindre rumpa, Botox i läpparna. Jo utseende fixerad. Men vad händer du vänjer dig efter ett tag och lägger in mer och tekniskt sett förstör dig för det finns bara en som du. Ditt utseende är unikt och med mycket operationer blir du en docka och det är utseendet som syns, Inte många som tar dig för den du är då utan ser det ytliga och tar dig som en knulldocka.. Visst kul med uppmärksamhet, självklar men man tröttnar på det med efter ett tag. Har jag fel när jag tänker så, Är det bara jag eller finns det fler som tänker det samma ? Respons ?

Frida Axelsson

Kommentarer
Postat av: Sara

Helt riktigt jävla sant! Bra inlägg frida för du har så rätt i dina ord <3

2011-03-01 @ 15:36:06
Postat av: Jennie-Ann

Hejsan!

Håller med i det du skriver, folk som ''måste'' göra sånt åt sina kroppar är tyvärr folk som vill vara som alla andra. Människor som inte klarar vardagen utan sin plast. Dom drömmer sig tillbaka till barntiden då man lekte med barbie dockor. Men att folk inte kan förstå att man är fin hur man än ser ut, man är fin på det sättet man är på och sedan är det inte utsidan som räknas, utan det vackra kommer från insidan. Men tyvärr är det för få människor som förstår detta. Själv som människa skulle jag ALDRIG kunna lägga ett öre på att plastikoperera mig. Aldrig någonsin, en själ är något man har och den har man föds med, men att alla andra vill ändra den, det är ju självklar upp till dom.



Bra skrivet i alla fall!

2011-03-01 @ 16:15:25
Postat av: Anonym

bra skrivet, de stämmer riktigt bra med hur det är idagens samhälle. <3

2011-03-01 @ 21:45:55
URL: http://jennylarssonstendov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0