Julens tid närmar sig med hast.

Julen närmar sig med storm och det märks otroligt tydligt. Inne på kungsgatan i uddevalla hänger det julpynt över gågatan, Både med ljus och stjärnor. Jätte mysigt men trist med kyla. Det är jag ju inte ensam om att tycka. Det märks oxå nu i dom flesta husfönster att ljusstakar står framme och är tända,även att folk börjat klä in husen i ljus.. Tycker verkligen att det känns jätte mysigt och jag ser faktiskt fram emot det. Fast lite ledsen är man ju, att man inte har någon att dela detta mysiga med. Men det gör väl inte så mycket kanske. det kommer väl det med. 

pappa har iallafall köpt en godiskalender till mig, som jag ska öppna varje dag från den 1 december som faktiskt är på torsdag, samma dag som jag har halkan. Till den 24de. Förstår ni nu då att jag kommer va jul fet när vi är framme på den 24 december. Underbart ju. ;) 

Måste på samma gång gratta Tinne Wilhelmson till en först platts i globen idag.
Och även att svenska rolf-göran bengtsson ligger etta i världscupen!.
Sveriges ryttare börjar komma ikapp och bli riktigt bra.! Det är jag stolt över.
Annars diggar jag inte sverige något större.

Måste ju Flascha min godiskalender.!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0