Otroligt

2011 - 11 - 09

Ni har alla läst eller kanske såg den tregiska händelsen med hästen Hickstead som utav en brusten aort, dog precis efter en vm tävling, Och ryttaren Eric Lamazes 43 år, säger nu att han kommer pansioneras, Hästen va världens bästa häst, och ryttaren låg på en 1 platts, med ruskigt bra poäng, Eric útlåter sig såhär :

– Jag har vunnit så mycket och och det känns som om jag uppnått alla mina mål. Jag har ju vunnit OS en gång och även om jag gärna skulle ha ridit ett till vet jag att utan Hickstead kommer det inte bli av..


En förebild för många och kanske ännu mer nu, Han visar verkligen att allt handlar inte om att vinna, Och att hästsporten handlar inte om att piska eller tvinga hästarna över hindrerna eller tvingar dom hoppa runt på dressyr bana. Utan våra hästar och djur är våra bästa vänner och det är med dom vi vill ha kul med. Precis som att ha kul med din mänskliga bästa vänn..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0