FelFelFel!

Så mycket hat i världen, Så många som råkar ut för så mycket skit som ingen människa är värd.! En människa är inte värd att dö för ett sne steg, Eller en människa är inte värd att bli utsatt för psykisk eller fysisk misshandel, Visst att det kan lätt bli misshandel i och med fylla och sånt, missförstånd och det händer allt för lätt att det blir fysiskt bråk. Men det är inte rätt. Varför blir det så ? Hur kan man med att göra det ? Är det personen i fråga själv som är så låg och svag i psyket att man inte bryr sig om någon annan ? eller är det att mänskligheten överlag är själviska ? Jag tror inte att det är meningen att vi ska va själviska. Jag tror vi ska hjälpa andra, Vi ska inte utväcklas själva, Det tar så lång tid, Men ändå envisas folk att utväcklas själva. Jag är med sån, Men där åter igen. tror jag att det har an anknytning till att man antingen är för svag psykiskt och då inte vågar ta hjälp av andra eller inte bara hjälp utan öppna upp sig själv, och visa vägen till det man kan. eller är det så att man är så förbannat jävla självisk, och inte vill att någon annan ska kunna ta del utav det som är '' ditt '' det som du gjort, skapat eller kommit på. Man vill stå där själv.

Men åter tillbaka till det med att en människa är faktiskt inte värd att tex, Straffas! Många i andra länder straffas tex för att ett barn / vuxen är en oäckting, eller för att människan kanske inte har mat, för att någonstans gick det fel, Det kanske inte ens va personens eget fel att det blev som det blev för den, Att det personen ser en limpa bröd och tar den ? Ska den sättas i fängelse och bli slagen för det ? Kan man inte göra något ? Finns det inte rika människor som torkar sig med pengar som kan fixa ett tex bageri, Så varje fattig människa kan få en limpa bröd ? Eller kanske är dom människorna aldeles för upptagena med sitt eget perfekta liv och med att torka sig i röven med tusenlappar ?

Av min egen åsikt tycker jag att det är vidrigt med uteliggare, Inte enbart för att dom är smuttisga och lucktar ... Ni vet vad. Det är det ju med, Men för att vi människor kan gå förbi den här stackars människan och kolla på den och tycka att den är äcklig. Vi kommer säkert aldrig att få se så hämska saker den personen sätt, Och kommer aldrig få genom lida det denna ynka person genom lidit..

Sveriges stat tex. Vad gör dom för dom här minniskorna ? Jo dom tar in invandrare, Ger dom soc bidrag och ger dom pengar så dom kan sitta på sina arslen och peta sig i näsan, Vissa skiter ju till och med i att jobba. Hjälp våra egena människor i första hand.

Sen människorna i andra länder, Så mycket människo handel det finns. Hur kan man köpa en annan människa i mot den's vilja ? eller sälja en människa ? Hade vart en annan sak om dom hade ett val, Att till dig kan jag sälja mig, Eller att ja jag säljer mig. Men att tvingas sälja sig, Att bli bestulen på pass och person uppgifter ? Och sedan tvingas utan någon som helst val ? Hur fan kan en, två tre, tusentals människor göra detta mot människor ? :O

Svin är vad vi människor är, kan en så kan alla, men vissa har väl iallafall förhoppnings vis en gräns.!

Det kan bli en lång diskution mig emellan. men måste kila.! Ha det bäst och tänk på vad du kan göra för att förbättra världens sammhälle gent emot människor och mänskligheten!


Peace


Kommentarer
Postat av: Sofi

Bra skrivet! visst kan man bli äcklad av den mänskliga rasen.. men vaffan ska man göra åt det? ;P

2012-02-10 @ 13:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0