Debatten..

Nu va det ett bra tag som jag skrev och det fortstätter nog vara så tills jag känner att jag har något jag vill skriva om. Jag vill inte sätta mig här och skriva om Tex : idag duschade jag sen kollade jag på film, sen sov jag, '' NAKEN '' .. neej det är väl inte riktigt därför jag vill ha kvar min blogg. Utan det är för att ta upp ämnen jag inte får utlopp för att diskutera om.

Mitt ämne är nu orden HEN. Jämnställheten (Stavning) som sverige vill att vi ska ha. Det har vart en sån stor debatt hela tiden, och debetten den fortsätter. Jag är emot att vi ska börja kalla alla hen. '' Hen sa att du sa det '' Hallå ? Är det en han eller en hon som jag pratar om ?. Och jag ser mig själv som en hon/henne, det har jag alltid gjort. Men eftersom jag under en väldigt lång period gått med '' Killkläder '' (HenKläder) har jag vart, eller ah är jag en hen då ? Och även dom som gått med riktiga tjej kläder och alltid betet sig som en tjej Ska dom bli kallade hen ?

Det hela låter ju som att grå/svart dyster värd. Det känns som en gammal klasisk film, en svart vit film. kanske till och med en stum film..

Och eftersom det hela handlar om att vi ska få så mycket jämställdhet, så vill jag ändå yttra mig om att ändra det svenska språket är helt fel ände att börja i om man vill ha jämställdhet, kanske skulle man börja med att ändra att män får mer lön än oss kvinnor, även om det är exakt samma arbete, timmar, Med mera. Och bara det att män får mer lön än kvinnor och att det alltid vart så är väl helt fel ? Om det skall va så, då borde det ju ändå va kvinnor som får mer lön, Inte för att just jag är kvinna själv, utanför att det är faktiskt kvinnan som bär på barnet i 9 månader, Det är faktisk våran kropp som '' förstörs '' om jag kan säga så. Det är våra bröst som blir hängiga, Det är våran mage som får bristningar, det är våran kropp som tar stryk utav att behöva bära en skapelse i våran kropp.. ( Kom ur ämnet )

Fast igentligen detta med jämställdhet, varför skall vi ha det. Folk har alltid tyckt att det är skillnad på oss.. jag är en som inte tycker att det är något skillnad, Visst män har lite mer muskelmassa, dom har en snopp. Vi kvinnor vi har bröst, vi kan föda barn, Livmoder, och en vagina. Men sen då ? Mannen i fråga har väl inte mer bakom pannbenet än oss kvinnor, och tvärt om. Vi kvinnor kan jobba precis lika bra som er män.. Så jag tycker det är fel att dela upp det på så vis. Man kan nästan kalla det rasistiskt. Ras tänker man svart människa och vit människa, Men en ras kan lika gärna vara Stora fötter och små fötter, Precis som en man och en kvinna...

Så att börja med jämställdheten i språket, Tror jag inte kommer göra oss mer medvetna om att det är lika villkor.. enligt min åsikt tycker jag att det är fel!!.

Jag tänker inte använda ordet hen.! Och jag tänker heller inte uppfostra mitt barn som en hen, Det känns som en (INGEN) . och jag vill att min son ska bli en man, eller att min dotter ska bli en kvinna. Inte en det.!!!.




Peace and love!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0